Asortyment i zamówienie z magazynu:
Przejdź do koszyka Zwiń

Gwarancja

Jaki jest okres reklamacji od daty zakupu towaru?

Zgodność towaru konsumpcyjnego z umową trwa dwa lata od wydania towaru. Zwykła kodeksowa gwarancja, jeśli strony się nie umówiły inaczej, trwa rok od wydania towaru. W tych okresach kupujący może wnosić roszczenia z tytułu zgodności towaru konsumenckiego z umową i z tytułu gwarancji.

Jak długo może potrwać rozpatrywanie reklamacji?

W chwili obecnej nie ma wyraźnych wskazań co do czasu rozpatrywania reklamacji. W przypadku zgodności towaru konsumenckiego z umową, załatwianie reklamacji ma nastąpić w czasie odpowiednim ze względu na rodzaj towaru i cel jego zakupu. W przypadku kodeksowej gwarancji w terminie odpowiednim. Pamiętać jednak należy, się w przypadku zgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca ma w ciągu 14 dni od zgłoszenia roszczeń konsumenta ustosunkować się do jego żądań.

Klient reklamujący towar, czego może od nas żądać?

Klient może żądać: bezpłatnej naprawy, wymiany na towar wolny od wad, odpowiedniego obniżenia ceny, odstąpienia od umowy i zwrotu ceny. Żądania te uzależnione są od tego, czy klient dochodzi swoich praw z tytułu zgodności towaru konsumpcyjnego z umową, kodeksowej gwarancji bądź rękojmi.

Czy sprzedawca zobowiązany jest do przyjęcia wszystkich reklamacji?

Sprzedawca ma obowiązek rozpatrywać wszystkie reklamacje, które do niego wpływają, ale nie ma obowiązku uznawania wszystkich reklamacji, jeśli nie ma przesłanek (formalnych lub merytorycznych) do uznania roszczeń klienta.

Czy klient ma prawo domagać się zastępczego produktu na czas reklamacji?

Nie, klient nie ma takiego prawa. Decyzja o przyznaniu produktu zastępczego leży wyłącznie w kwestii uznania sprzedawcy/serwisu.

Co to jest gwarancja?

W obecnym stanie prawnym występują dwie różne gwarancje. Pierwsza z nich wynika z kodeksu cywilnego i jest niczym innym, jak umową między dwoma stronami: gwarantem (sprzedającym) i uprawnionym z tytułu gwarancji (kupującym). Kodeksowa gwarancja nie może być zawierana między sprzedawcą prowadzącym przedsiębiorstwo i konsumentem, albowiem tam wchodzi z rachubę zgodność towaru konsumpcyjnego z umową. W ustawie o sprzedaży konsumenckiej funkcjonuje odrębne pojęcie gwarancji, rozumianej jako oświadczenie gwaranta, kształtujące jednostronnie jego obowiązki na wypadek, jeśli konsument zdecyduje się wykorzystać uprawnienia zagwarantowane w tym oświadczeniu.

Czy każdy produkt posiada gwarancję?

Nie. Produkt posiada gwarancję (zarówno w rozumieniu kodeksowym i ustawy o sprzedaży konsumenckiej) tylko wtedy, gdy strony zawrą stosowną umowę (gwarancja kodeksowa) lub gdy gwarant wyda z rzeczą dokument gwarancji lub zawrze oświadczenie gwarancyjne w reklamie (sprzedaż konsumencka).

Dlaczego nie na wszystkie towary jest 2 letnia gwarancja?

Wynika to z różnych reżimów gwarancyjnych ? czym innym jest gwarancja wynikająca z ustawy o sprzedaży konsumenckiej, czym innym gwarancja wynikająca kodeksu cywilnego.

Kiedy klientowi przysługuje prawo wymiany na nowy sprzęt lub zwrot gotówki? Czy klient ma prawo do odmowy naprawy przez serwis?

W przypadku rękojmi: zwrot gotówki przysługuje, gdy zobowiązany nie naprawi niezwłocznie towaru lub niezwłocznie nie wymieni go na wolny od wad. W przypadku gwarancji kodeksowej wymiana na nowy jest uzależniona od ?dobrej woli? sprzedawcy ? co do zasady można naprawiać towar w nieskończoność. W przypadku zgodności towaru konsumpcyjnego z umową wymiana towaru na nowy uzależniona jest od ?dobrej woli? sprzedawcy. Zwrot gotówki ma miejsce w przypadku, gdy naprawa lub wymiana są niemożliwe albo wiążą się z nadmiernymi kosztami, a także gdy sprzedawca nie zdoła rzeczy naprawić lub wymienić w odpowiednim czasie, albo gdyby naprawa bądź wymiana wiązała się ze znacznymi niedogodnościami dla kupującego.

Czy klient ma prawo oddać towar w ciągu 7 dni od daty zakupu bez podania przyczyny?

Nie. Klient ma prawo zwrócić towar w ciągu 10 dni od dokonania zakupu bez podania przyczyny, ale tylko w przypadku sprzedaży na odległość.

Czy klient reklamując towar musi mieć oryginalne lub zastępcze opakowanie?

Nie. Niemniej, klient obowiązany jest oddać towar w opakowaniu, które będzie chronić towar przed uszkodzeniem, utratą, dekompletacją, zwłaszcza, jeśli nadaje towar przy wykorzystaniu przewoźnika.

Czas generowania strony: 0.0284 sek. - cachowanie